В мануле нашёл что это за система и для чего она нужна.
PULSED SECONDARY AIR INJECTION SYSTEM
Only manual transaxle vehicles have a pulsed secondary air injection system. The system injects fresh air upstream of the catalytic convertor. It operates for a short period after cold engine start-up until the engine coolant temperature reaches approximately 5% (125°F) The secondary air injection system contains:
Pulsed secondary air injection valve
Pulsed secondary air injection solenoid
Connecting hoses and tubes
OPERATION
The PCM controls the ground path for the solenoid. When the PCM grounds the solenoid, fresh air from The air cleaner flows through the aspirator valve to the catalytic convertor. The aspirator valve prevents exhaust gases from flowing into the fresh air stream, at the air cleaner when the solenoid is grounded. If the aspirator valve malfunctions, a popping noise could be heard during cold start throttle stabs.
Английский плохо знаю, перевёл переводчиком который не понятно как перевёл текст, но суть приблизительно я понял для чего она нужна. А теперь у меня возник следующий вопрос, если при старте машины (холодный старт) не поступил кислород в выхлопную систему, то отсюда может начинаться глюк в PCM что приводит к нестабильным оборотам в дальнейшем после прогрева?
Добавлено через 8 минут
Цитата:
Сообщение от Mahaon
|
В этом каталоге я не нашёл этой системы, а по факту на клапанах нет ни каких опознавательных знаков чтоб можно было заказать новые, так как они у меня не рабочие.